25 d’abril del 2017

AMIN SEIKH

DIVENDRES 28 D'ABRIL A LES 18.00

Amin Seikh va néixer al nord de Bombai.  Quan era petit demanava almoina pels carrers de la ciutat, avui explica la seva experiència i lluita pels nens del carrer.

Pertany a la casta més baixa de l'India, i des dels 5 als 8 anys va viure al carrer:

A Europa no poden imaginar-se el que és ser un nen del carrer.  Aquí un nen és com una flor!  Jo vaig fugir perquè tenia por de les pallisses que em donaven a casa i en la teteria on netejava i servia.  Vaig viure tres anys al carrer. demanava almoina, robava, menjava el que trobava a les escombraries, carregava maletes...  Em van pegar, drogar, van abusar sexualment de mi, i em van esclavitzar.  Vaig deixar de creure en la bondat.  Veia a les persones com a monstres i em vaig tornar molt agressiu.

A l'Amin una monja el va recollir i el va portar a un orfelinat jesuïta.  Ara condueix un taxi i, amb la venda del seu llibre, ha fet realitat el seu projecte  Bombay to Barcelona Library Cafè, que vol ser un refugi pels nens del carrer i des d'on pregona la necessitat d'educació per ells.

Em dic Amin i vull escriure sobre la meva vida.  No sé per on començar, ni com expressar-ho amb paraules, però he d'escriure perquè aquest és un dels meus somnis 

Així comença el seu llibre "La Vida es la vida. Yo soy gracias a ti".  Segurament l'Amin ens posarà en contacte amb una realitat molt diferent a la nostra, però a la vegada, com diu ell, molt propera, perquè parla de trencar cadenes de violència i desigualtat i de l'efecte que produeix començar per alguna cosa petita que és pot anar fent més i més gran.  De com tenir somnis i lluitar per aconseguir-los


https://www.facebook.com/BombayToBarcelona/