PETROS MARKARIS
Nascut a Istambul el 1936 de pare armeni i mare grega. Va realitzar els estudis de Ciències Econòmiques en Viena i Stuttgart. Més tard es va traslladar a Atenes on resideix actualment.
Està especialitzat en cultura alemanya i ha traduït autors de la talla de Bertold Brecht, Thomas Bernhard o Arthur Schnitzler. ha col·laborat assíduament amb el director de cinema Theo Angelópulos en els guions de les seves pel·lícules (Alexandre el Gran, La Mirada d'Ulisses, L'Eternitat i un dia, entre d'altres). Autor de nombrosos assaigs com els recollits en el volum L'Espasa de Damòcles. Dramaturg. Però la fama, li ha donat el seu personatge el comissari Jaritos Kostas, irònic i politicament incorrecte protagonista de tota una sèrie de novel·les policíaques que han aconseguit un gran èxit de públic i de crítica.
Diuen d'ell que és un home tranquil i sincer. De mirada clara i somriure desbordant. I s'ha convertit en la consciència crítica del seu país. Pensa que Europa s'ha construït de manera defectuosa, tenint en compte només els mercats financers i obviant la cultura, que hauria de haver-se constituït en la gran cimentació d'aquesta associació de paisos. Critica la política que fa més cas dels bancs que de les persones, el capitalisme salvatge, i el món de les finances.
Amb la seva Trilogia de la Crisi (Amb l'aigua fins al coll, Liquidació final, Pa, educació i llibertat) que desprès completaria amb Fins aquí hem arribat, ens va fer conèixer el que passava a Grècia al mateix temps que el seu comissari Jaritos anava resolent els assassinats i les accions criminals corresponents.
En el 2012 obté el Premi Pepe Carvalho de novel·la negra i en el 2013 la Medalla Goethe.
DEFENSA CERRADA

I rere els cadàvers, Atenes plena d'escombraries en mig d'una vaga, pressions polítiques per arxivar el cas, una trama de blanqueig de capital, corrupció i interessos internacionals. El costat més sòrdid de la Grècia contemporània.