Aquest dilluns 11 de març a les 17,00 h de la tarda, el Club de Lectura de la Biblioteca es reunirà per comentar el que ha estat el llibre del mes: CAIN.
Posant a prova la seva capacitat imaginativa i narrativa, José Saramago reescriu, amb el seu estil característic irònic i punyent, una història que tots coneixem: la de Caín i Abel. Dos són els protagonistes, Cain i Déu, o més ben dit tres, perquè tota la humanitat amb les seves diverses expressions i pulsacions cobren vida a Cain.
Saramago redimeix a Cain de l'assassinat d'Abel i assenyala a Déu com "autor intel·lectual" quan menysprea el sacrifici que Cain li ha ofert. Segons l'autor, "Déu no és de fiar".
Amb aquest llibre, l'escriptor portuguès recupera la temàtica religiosa de la mateixa manera que ho va fer fa quasi bé vint anys amb el seu discutit llibre "L'evangeli segons Jesucrist", que va ser vetat pel govern portuguès per competir pel Premi Europeu de Literatura.
Una novel·la necessària i crítica que de nou dóna compte del compromís de l'autor amb la responsabilitat d'escriure. Un cant a la llibertat de pensament i en favor de l'home.

Les seves obres destaquen per la denúncia dels mals de la societat actual, portant a l'extrem algun dels casos per analitzar què passaria i posar-lo de relleu. Sempre hi ha algun protagonista que s'oposa a deixar-se anar, és l'arquetip de l'heroi.
A la Biblioteca trobareu nombrosos títols de la seva extensa obra, que us convidem a conèixer.