30 d’abril del 2015

LA CASA D'EN BANTOR





 

Hola, el meu nom és Bantor.  Jo, com vosaltres, també visc a Cunit, però amb una diferència, jo vaig viure aquí fa 2300 anys, sóc un iber.  En la meva època, els que vivim en aquesta zona no fem servir el nom de Cunit que dieu vosaltres....
...Jo visc aquí.  Vosaltres en dieu Fondo del Roig i és un trosset de Cunit.  ja veieu que no és una gran ciutat ni un petit poble, sinó, simplement un conjunt de cases on visc amb tota la meva gran família, pares, avis, tiets, cosins...  la nostra vida és molt dura, vivim del camp i dels animals i no sempre tot va com esperem, però la veritat és que som molt feliços....

I el Bantor va explicant com és casa seva, com viuen i treballen.  Descriu el seu poblat i els poblats de les rodalies.   
Estem parlant de FONDO DE ROIG. LA CASA D'EN BANTOR, el llibre infantil editat aquest Sant Jordi i que es va presentar durant la diada a la plaça de l'Ajuntament.  Un llibre que, sens dubte, ajudarà als més petits i no tan petits, a entendre una part de la història de Cunit, la que correspon als primers poblats.  

Durant aquests dies podeu veure (i llegir) a la Sala de Lectura de la Biblioteca l'exposició del llibre